Svar:
Du kontaktar Wellnets kundtjänst som står till tjänst för användare av Wellnets friskvårdsplattform och anslutna leverantörer.
Måndag – fredag 08:00 – 17:00 (lunchstängt 12:00-13:00).
Dag före helgdag stänger kundtjänst kl. 13:00 och helgdagar är det stängt.
E-post: support@wellnet.se
Telefon: 08-611 76 00
Svar:
Du kan som anställd få högst 3 000 kronor. Du blir tilldelad ett belopp som motsvarar 1/12 för varje anställd månad. Till exempel du som tillsvidareanställd börjar din anställning i mars, då får du 10/12, det vill säga 2500 kronor tilldelat som friskvårdsbidrag. Är du anställd från 1 januari får du hela maxbeloppet tilldelat.
För dig som har en tidsbegränsad anställning så får du tilldelat det som motsvarar det antal månader som du har din anställning. Till exempel om du har en tidsbegränsad anställning som startar i februari med avslutsdatum i juni så får du 5/12, det vill säga 1250 kronor av friskvårdsbidraget tilldelat. Om du sedan får förlängt ökas friskvårdsbidraget så totalen motsvarar antalet anställningsmånader för kalenderåret.
Om du är timavlönad så måste du arbeta minst 40% under perioden april till september eller oktober till mars och får då 1500 kr/period och laddas upp i början av november och i början av maj. Du kan logga in på Wellnet.se om du är kvalificerad för friskvårdsbidraget.
Det finns ingen återbetalningsskyldighet om du skulle avsluta din anställning och nyttjat ditt friskvårdsbidrag. Bidraget kan endast nyttjas under tiden du har en aktiv anställning.
Svar:
I det fall då leverantören inte finns med i plattformen gör medarbetaren ett utlägg på aktuell friskvårdstjänst och ber leverantören om ett digitalt kvitto. Ditt personnummer ska vara angivet och det ska tydligt framkomma vilken tjänst det gäller. Om leverantören finns med i plattformen så kan köpet endast genomföras via plattformen.
För att en utbetalning ska kunna ske måste du registrera ditt digitala kvitto i plattformen under Mitt Konto och Kvitto- och utläggsärenden. Registreringen behöver vara slutförd senast 30/11. Du som medarbetare är skyldig att bevara originalkvitto om det är i pappersform under fyra år efter utgången av det kalenderår som utlägget avser samt tillhandahålla det på din arbetsgivares begäran vid behov (enligt lagen 2005:807, 12a §).
Kvitton tas endast emot då leverantören ej finns med på plattformen.
Svar:
Ja, du har samma rätt till ersättning som när du arbetar.
Svar:
Nej, studieledighet utan lön berättigar inte till ersättning.
Svar:
Gå in på Wellnets friskvårdsplattform och knappen "Logga in". Där väljer du "Logga in med Bank-ID" och följer de instruktioner som visas. Inloggning till Wellnets friskvårdsplattform fungerar endast om du är berättigad till friskvårdsbidrag och har en aktiv anställning.
Läs mer om att logga in på Wellnets friskvårdsplattform här.
Svar:
Leverantören registrerar den autogirotjänst du vill ha och summan dras automatiskt från ditt bidrag. I vissa fall så loggar du in på plattformen och väljer själv hur många månader du önskar köpa och kan därigenom själv reglera hur stor summa du önskar förbetala genom plattformen.
Svar:
Nej, Nacka kommun ger inte ersättning till medarbetare som är tjänstledig.
Svar:
Maila Wellnet friskvårdsleverantörens kontaktuppgifter till support@wellnet.se så kontaktar Wellnet dem.
Svar:
För att kunna nyttja rabatterna i plattformen när ditt friskvårdsbidrag är slut så ber du leverantören att göra en beställning åt dig genom Wellnets plattform på plats precis som vanligt. Uppge att du arbetar på Nacka kommun och visa legitimation och betala på plats.
Svar:
Du nyttjar ditt friskvårdsbidrag via Wellnets friskvårdsplattform, där finns mängder av friskvårdserbjudanden hos olika leverantörer. När du hittat en tjänst du vill nyttja går du direkt till friskvårdsleverantören, uppger att du arbetar på Nacka kommun och visar din legitimation. Sedan registrerar leverantören den tjänst du vill ha och summan dras automatiskt från ditt bidrag. Om tjänsten kostar mer än summan du har på ditt friskvårdskonto betalar du överskjutande belopp på plats hos leverantören.
Om tjänsten är onlinebaserad eller av annan anledning inte kan beställas på plats görs beställningen genom plattformen..
Läs mer om hur du loggar in på Wellnets plattform här.
Sidan uppdaterades: