I början på året får du som är anställd ditt friskvårdsbidrag insatt direkt på ett konto i Wellnets friskvårdsplattform.
Friskvårdbidraget är högst 3 000 kronor per kalenderår från den 1 januari. Hur stort bidrag du får beror på din anställningstid, om du anställs senare under året baseras bidraget på dina anställningsmånader under gällande kalenderår. Om du avslutar din anställning upphör kontot per automatik. Om du är timavlönad så måste du arbeta minst 40% under perioden april till september eller oktober till mars och får då 1500 kr/period och laddas upp i början av november och i början av maj. Du kan logga in på Wellnet.se om du är kvalificerad för friskvårdsbidraget.
Som nyanställd får du per automatik ett mejl från Wellnet med information och en länk till Wellnets utbud. Inloggning sker via Bank-ID.
Obs! Om du saknar informationsmejlet ifrån Wellnet, kontrollera först din korg för övrig e-post/clutter. I annat fall kontakta Wellnet, kontaktuppgifter se nedan.
Ta del av vanliga frågor om friskvårdsbidraget här.
För dig som är anställd i Nacka kommun, klicka här för att se Wellnets utbud.
I Wellnets friskvårdsplattform finns ett stort utbud av tjänster. Om tjänsten är helt onlinebaserad gör du ditt köp direkt via plattformen.
En del leverantörer erbjuder möjlighet att köpa tjänsten på plats. Vilka det är framgår i friskvårdsvårdsplattformen. För att köpa en tjänst på plats: Uppge att du arbetar på Nacka kommun och visa legitimation. Leverantören registrerar den tjänst du vill ha och summan dras automatiskt från ditt friskvårdskonto. Om tjänsten kostar mer än summan som finns på ditt friskvårdskonto betalar du överskjutande belopp på plats hos leverantören. Du behöver alltså inte registrera eller skicka in något kvitto.
Frisksvårdsplattformen ger dig även möjlighet att ta del av rabatterbjudanden och kampanjer hos Wellnets leverantörer.
Har du frågor om hanteringen av ditt friskvårdsbidrag är du välkommen att kontakta Wellnet på support@wellnet.se eller telefon 08-611 76 00.
Om du har ett kvitto från ett friskvårdsföretag som inte är ansluten till Wellnet och som du önskar få ersättning för behöver det skannas in och registreras på ditt Wellnetkonto, under Mitt Konto och Kvitto- och utläggsärenden. Tänk på att skicka in ditt kvitto i god tid så att Wellnet hinner återkoppla om något saknas - och därmed minska risken att gå miste om friskvårdsbidraget. Registreringen behöver vara slutförd senast 30/11.
Observera att du som medarbetare är skyldig att bevara originalkvitto som är i pappersform under fyra år efter utgången av det kalenderår som utlägget avser samt tillhandahålla det på din arbetsgivares begäran vid behov (enligt lagen 2005:807, 12a §). Har du några frågor gällande detta får du gärna kontakta support@wellnet.se
Sidan uppdaterades: