På Skuru förskola ska alla vara medvetna om likabehandlingsplanen och agera efter den, både vad gäller det förebyggande arbetet och när det är dags att agera.
På förskolan arbetar vi ständigt med att utveckla den pedagogiska miljön både utomhus och inomhus. Pedagogerna arbetar tillsammans med barnen för att de ska få inflytande i utvecklingen av verksamheten och dess lärmiljö.
Under ett läsår möter barnen olika utmaningar som främjar deras lärande och utveckling samt där deras olika förmågor stimuleras på ett lustfyllt sätt. Vi strävar efter att skapa goda undervisningstillfällen som lockar barnens intresse och nyfikenhet.
Följande utbildningsmål för läsåret 24/25
- Hållbar utveckling
"Utbildningen ska genomföras i demokratiska former och lägga grunden till ett växande
intresse och ansvar hos barnen för att aktivt delta i samhället och för en hållbar utveckling – såväl ekonomisk och social som miljömässig. Både ett långsiktigt och globalt
framtidsperspektiv ska synliggöras i utbildningen."- Lpfö18 - Språk
"Språk, lärande och identitetsutveckling hänger ihop. Det innebär att barn behöver
tänka, lära och kommunicera tillsammans med andra. På varje förskola ska
arbetssättet, miljön och materialet anpassas till barnens behov. Alla barn som går
i förskolan ska erbjudas en stimulerande språklig miljö där förskolepersonalen är
förebilder i kommunikationen. Det sker i förskolans aktiviteter både inomhus och
utomhus, till exempel i leken, under måltiderna och vid påklädning." - Skolverket
Sidan uppdaterades: