Svar:
Avgiftskontrollen görs en gång per år.
Svar:
Du kan få hjälp att lägga upp en avbetalningsplan. Kontakta Nacka kommuns kundserviceenhet på telefon 08-718 80 00 eller skicka e-post till info@nacka.se.
Om en avbetalningsplan inte heller är möjlig att genomföra behöver du ansöka om ekonomiskt bistånd. Kontakta Nacka kommuns kundserviceenhet på telefon 08-718 80 00 och be att få bli kopplad till ekonomiskt bistånd.
Länk till information om ekonomiskt bistånd och hur du ansöker
Svar:
Du har tre månader på dig att betala. Det går bra att göra delbetalningar med valfritt belopp före förfallodatumet. Du ska i så fall använda samma OCR-nummer för alla delbetalningarna.
Svar:
Nej, vi korrigerar både de som betalat för lite och för mycket. De som betalat för mycket får en utbetalning. De som betalat för lite får en räkning att betala.
Observera att de vårdnadshavare som angett i e-tjänsten att de accepterar att betala maxbeloppet inte omfattas av rättning via avgiftskontrollen.
Svar:
Skatteverkets taxeringsuppgifter finns inte tillgängliga tidigare.
Svar:
Om du anser att fakturan är felaktig ber vi dig jämföra uppgifterna i fakturan med
Om du efter detta fortfarande anser att fakturan inte stämmer ska du kontakta Nacka kommuns kundservicecenter på telefon 08-718 80 00 . Du kan även skicka e-post till info@nacka.se
Svar:
Kontrollen görs för att följa upp att alla familjer betalat rätt avgift. Det är en rättvisefråga att alla betalar avgift enligt den taxa som gäller.
Vi korrigerar både de som betalat för lite och för mycket:
Observera att de vårdnadshavare som angett i e-tjänsten att de accepterar att betala maxbeloppet inte omfattas av rättning via avgiftskontrollen.
Svar:
Ja, det går bra att göra delbetalningar med valfritt belopp före fakturans sista betalningsdatum. Använd samma OCR-nummer för alla delbetalningarna.
Observera att hela summan måste vara betald före det sista betalningsdatumet.
Svar:
Det gör du genom att se till att hushållet har rätt inkomst registrerad i kommunens e-tjänst.
Svar:
Utbildningsenheten har kontrollerat att hushållen fått rätt fakturor och även jämfört hushållens inkomstuppgifter med taxerad inkomst 2018 hos Skatteverket.
Vid kontrollen har det visat sig att ditt hushåll har betalat fel avgift och därför har du fått en faktura på mellanskillnaden.
Hur uträkningen har gjorts framgår av det följebrev som skickats med fakturan. Följebrevet skickas med oavsett om fakturan skickas ut digitalt eller med papperspost.
Sidan uppdaterades: