Nacka kommun
Personlig assistansenheten
Gamla Värmdövägen 4, 3tr
131 37 Nacka
Verksamhetschef Bitr
Verksamhetschef
Syftet med personlig assistans är att stärka den enskildes möjlighet att leva ett självständigt och oberoende liv. Personlig assistans är ett personligt utformat stöd som ges i olika livssituationer, i skolan, på jobbet eller i hemmet.
Vi strävar efter att skapa en så normal vardag som möjligt för dig som kund. Vi är måna om att ge dig valfrihet, trygghet och integritet. Du ska, i största möjliga utsträckning, ges inflytande och medbestämmande över de insatser som ges.
Uppdraget utförs där du är, i ditt hem, på jobbet, i skolan eller på daglig verksamhet. Insatsen anpassas efter dina behov och önskemål. Hos oss får du möjligheten att vara med och påverka vid rekrytering.
Du eller din företrädare träffar ansvarig chef för att diskutera innehållet i uppdraget. Vi skriver ett avtal om insatsens omfattning och villkor utifrån myndighetens beslut. Beslutet är även ett underlag för utbetalning av ersättning från Socialtjänsten och Försäkringskassan för utförda timmar.
För verksamhetens ledning finns verksamhetschef, biträdande verksamhetschef och samordnare för insatsen samt för administration. Vi har mellan 80-100 personer som arbetar med personlig assistans.
Vi strävar efter att anställa personal med personlig lämplighet för uppdraget och efter kundens önskemål. Vi är otroligt stolta över att 2022 vunnit en utmärkelse för väl utfört arbete inom arbetsmiljö. Detta är frågor som är viktiga inom vår verksamhet och är en stor anledning till vår låga personalomsättning.
För att stärka upp personalbemanning samarbetar vi med Nacka kommuns bemanningsenhet.
Trygghetsjouren är arbetsledare på kvällar och helger, så att våra personliga assistenter kan få kontakt med arbetsledning dygnet runt.
Sidan uppdaterades: