Ansöka om bidrag
För att kunna skicka in en ansökan om bidrag i Rbok så behöver ni först registrera er som kund i systemet. Nedan följer en beskrivning hur ni går tillväga.
Här finns en generell videoguide för hur man ansöker om bidrag i Rbok: Kund Ansök
Observera att om person ska kunna ansöka i en förenings, företags eller annan typ av organisations namn så behöver personen först läggas upp som användare för organisationen. Er administratör kan lägga till en ny användare för er profil i Rbok, se instruktioner i avsnitt "Generell administration" på föregående sida.
- Gå till https://nacka.rbok.se
- Klicka på Logga in och legitimera er med ert bank-id
- Ange era kontaktuppgifter under ”gubben” och sedan "inställningar" i högra hörnet och fyll i telefonnummer och e-post
- För valla bidrag krävs att er organisation har uppdaterad och giltig dokumentation som kommunen efterfrågar.
- Gå till ”Ansök” i menyn till vänster.
- Sök efter bidrag i sökrutan eller bläddra bland tillgängliga bidrag på sidan.
- Klicka på aktuellt bidrag för att läsa mer.
- Notera perioden för när bidraget går att ansöka och klicka därefter på "Ansök".
- Fyll i bidragsansökan och välj "Skicka in".
- Du får ett meddelande om att kommunen har mottagit din bidragsansökan och sedan ett meddelande när kommunen har fattat beslut gällande din ansökan.
Sidan uppdaterades: