Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Generell administration

Här finner du information om hur man som förening, företag och organisation administrerar kunduppgifter, administrerar användare och roller i kommunens boknings- och bidragssystem.

Administrera kunduppgifter

Här hittar du en introduktionsfilm om hur ni ändrar era kunduppgifter såsom postadress, kontaktuppgifter, bank- och plusgiro med mera.

Administrera användare

För att person ska kunna boka i en förenings, företags eller annan typ av organisations namn så behöver personen läggas upp som användare för organisationen. Administratören kan lägga till en ny användare för er profil i Rbok, till exempel en administratör eller gruppledare.

1. Gå till https://nacka.rbok.se
2. Logga in genom att klicka på "Logga in" och välj sedan er organisation.
3. Gå till "Administrera" i vänstermenyn och klicka på ”Användare”
4. Klicka på ”Ny användare” och en ny ruta kommer upp på bildskärmen.
5. Ange "Medborgare" som inloggningsmetod. Fyll i den nya användarens hela personnummer (12 siffror) i en följd utan mellanslag, fyll i för- och efternamn samt vilken roll ni tilldelar personen. Mer information om roller finns i avsnittet nedan.
6. Ange även vilka typer av meddelandeaviseringar användaren ska få. OBS! Dessa aviseringar gäller för hela organisationen. Dvs användaren kommer få alla bokningsaviseringar oavsett vem som bokar om "Resursbokningar" är ibockad.
(Den person som faktiskt bokar får alltid en avsiering)

Se en film om hur du administrerar användare för din förening, företag eller organisation.

Administrera roller

Se en film om hur du administrerar roller för er förening, företag eller organisation.

Sidan uppdaterades: