Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Bakgrund

Nacka kommuns boknings- och bidragssystem underlättar för föreningar, privatpersoner och organisationer att boka idrottsanläggningar och söka föreningsbidrag. Det ska vara lätt att boka anläggning och söka bidrag – utan pappersblanketter och på ett och samma ställe.

Här bokar du idrottsanläggning och söker föreningsbidrag

För dig som är ny förening/aktör i Nacka

Skapa inloggning

  • Klicka på Mina sidor och logga in med BankID
  • Välj Ny förening eller Nytt företag
  • Fyll i alla uppgifter och skicka in

En handläggare kommer nu att granska din registrering och kontakta dig om något saknas. När registreringen är godkänd får du ett e-postmeddelande och kan sedan själv logga in på Mina Sidor.

Om du är osäker på om din organisation redan är registrerad kan du först söka i förenings- och aktörsregistret som du hittar här.

För registrerad förening/aktör

  • Klicka på Mina sidor och logga in med BankID.
  • Välj:
    Privatperson = privatperson eller företag
    Förening = representant för förening

Är du knuten till flera föreningar, klicka på förening och välj sedan vilken förening du vill logga in för.

Startsida/Mina sidor

  • I inloggat läge kan utsedd administratör för organisationer redigera uppgifterna. För att redigera trycker du på ”pennan”.
  • Trycker du på frågetecknet kommer en film som visar hur du gör.
  • Tryck på Nacka kommun loggan så kommer du tillbaka till startsidan.

Föreningsinformation

Kontrollera att föreningsinformationen stämmer, uppdatera vid behov.

Utbetalningsinformation

Kontrollera att uppgiften stämmer. Om inte, ta kontakt med Nacka kommun. Uppgifterna kan endast ändras av handläggare hos Nacka kommun.

Medlemmar (för föreningar)

Lägg in antalet medlemmar som föreningen hade den 31 december föregående år. Antalet läggs in under respektive ålderskategori och kön. Här uppdaterar ni årligen.

Dokument

De dokument som är obligatoriska att ladda upp är lite olika beroende på organisationsform. Godkända handlingar är:

  • Årsmötesprotokoll (förening/stiftelse)
  • Verksamhetsberättelse (förening/stiftelse)
  • Ekonomisk berättelse (balans- och resultatrapport)
  • Revisionsberättelse
  • Stadgar (förening/stiftelse)
  • Registreringsbevis (företag).

Dessa dokument ska uppdateras så att senast beslutade dokument är uppladdat.

Kontaktpersoner

Den som är föreningsansvarig ansvarar för att lägga till de övriga föreningsmedlemmar eller andra ansvariga som ska kunna utföra uppgifter i systemet.

Du tilldelar kontaktpersonerna olika behörigheter och kan även koppla dem till grupper om ni väljer att lägga in grupper. Personer som ska kunna söka bidrag måste godkännas av en handläggare på Nacka kommun. Lägg in personens uppgifter och kontakta Nacka kommun och meddela att denne ska ha behörighet att söka bidrag.

Förenings- och aktörsregister

  • Här lägger ni in de områden organisationen är verksam i, det går att välja flera.
  • Ange de verksamheter organisationen har, det går att välja flera även här.
  • Är föreningen knuten till en riksorganisation så anges den också, saknas din riksorganisation kan du kontakta Nacka kommun och be att en handläggare lägger till den.

Publika bokningar

Här anger du om föreningsnamnet ska visas i den publika bokningskalendern så andra kan se när er förening har bokade tider.

Bidrag

Bidrag som finns att söka

Här visas de bidrag som finns att söka för din organisation. Är bidraget öppet för ansökan trycker du på Ansök. Här finns mer info om bidraget och ett formulär att fylla i och skicka in för att ansöka. Trycker du på frågetecknet kommer en film som visar hur du gör.

Dina bidragsansökningar

Här kan du följa handläggningen av sökta och tidigare beviljade bidrag. När det är dags för redovisning så redovisar genom att klicka på knappen Redovisning krävs vid respektive ansökan.

Sidan uppdaterades: