Pensionärsföreningar i Nacka kan ansöka om ekonomiskt bidrag för sin verksamhet.
Hur söker man bidrag till pensionärsföreningar?
För att söka föreningsbidrag till pensionärsföreningar från äldrenämnden ska ansökan göras digitalt. Det görs i Nacka kommuns boknings- och bidragssystem.
Ansökan ska vara inkommen senast 1 november.
Bidraget grundar sig på uppgifter om medlemsantal per den 31 augusti innevarande år. Till ansökan ska redovisning för senast genomförda verksamhetsår bifogas.
Instruktioner
Har föreningen ansökt om bidrag tidigare år?
- Klicka på "Mina sidor".
- Logga in med BankID.
- Följ instruktionerna.
Är det första gången föreningen ansöker om föreningsbidrag?
- Klicka på "Ny förening".
- Följ instruktionerna.
- Fyll i uppgifterna.
- En bekräftelse kommer via e-post när handläggare lagt in föreningen i systemet. Därefter kan föreningen ansöka om bidrag.
Här hittar du information om hur man ansöker om bidrag i Rbok.
När betalas bidraget ut?
Föreningsbidraget beviljas efter den riktlinje som äldrenämnden faställt. Ladda ner socialnämndens och äldrenämndens gemensamma riktlinje här (PDF-dokument, 172 kB)
Vi ger besked om bidraget beviljas eller avslås efter nämndsammanträden i december månad.
Bidraget betalas sedan ut i början av nästa år.
Har du frågor?
Hör av dig till oss via e-post kos@nacka.se
Sidan uppdaterades: