De utförare som önskar logga in i Pulsen combine med hjälp av SITHS-kort kan kontakta något av nedanstående ombud för information om prisuppgift och handläggningstid för SITHS-kort. Det är inte obligatoriskt med foto på SITHS-kortet från Nacka kommuns sida. Foto på kortet kan medföra en högre kostnad.
Nacka kommun bekostar inte nya SITHS-kort eller uppdatering av tidigare utgivna kort.
• IT Omsorg i Stockholm AB
Ansluter samtliga vårdgivare i Sverige.
• Svensk e-identitet AB
Ansluter samtliga vårdgivare i Sverige.
• Kommunala utförare beställer SITHS-kort på Servicecenter, Nacka kommun.
Använd det här formuläret bestallningsblankett_ek_kommun_nacka.docm
SITHS-kortets giltighetstid är 5 år. Däremot måste certifikatet (HSA-id) uppdateras en gång per år. För befintliga SITHS-kort utfärdade av Nacka kommun kan Servicecenter tillsvidare uppdatera certifikatet (HSA-id). Användaren behöver kontakta Servicecenter senast två veckor innan certifikatets sista giltighetsdag för att uppdatering ska hinna göras.
Här kan ni läsa om hur man kontrollerar giltighetstid för certifikatet. (Word-dokument, 54 kB)
Hur loggar jag in med SITHS-kort?
Här finns en manual (Word-dokument, 362 kB)för hur du loggar in och hur du sparar webb-adressen som bokmärke eller favorit.
Hur beställer jag en kortläsare?
Du kan beställa en kortläsare här.
Hur laddar jag ner programmet Net-id?
Net-ID är gratis och kan laddas ned här.
Sidan uppdaterades: