Här kan ni som anordnare hitta guidelines och rutiner för hantering av smarta lås samt göra beställningar som rör låsen via nedanstående länkade formulär.
Om ni har några frågor får ni gärna kontakta kos@nacka.se för mer information.
Klicka här för att beställa digitalt dörrlås till kund
Klicka här för att beställa nedmontering av digitalt lås
Klicka här för att beställa batterier till digitala lås för hemtjänstanordnare
Batterier som är avsedda för digitala dörrlås kan hämtas i servicedisken i Nacka stadshus, Granitvägen 15. Vanligtvis kan batterierna hämtas senast fyra dagar efter det att beställning gjorts.
Klicka här för att felanmäla digitalt dörrlås/portlås
Innan du felanmäler behöver du
- kontrollera att strömbrytare till det digitala portlåset är igång
- prova att dra eller trycka på portdörren i samband med upplåsning.
Här nedan är en kortfattad lathund kring skillnaderna i hanteringen av Phoniroappen och webb för de kunder som har smarta lås installerade.
Lathund Digitala lås (Word-dokument, 733 kB)
Här finns en filmguide med steg för steg för smarta lås.
Det här dokumentet innehåller de rutiner som ska användas för smarta lås.
Sidan uppdaterades: