På torsdag den 5 november uppgraderas Phoniro Care till en ny version. Uppgraderingen kommer genomföras mellan klockan 13.00 - 15.00 och någon gång under denna tid kommer Phoniro att vara otillgänglig i 5-20 minuter. Då kommer man inte logga in i Phoniro Care men däremot fortsatt jobba i appen om man redan är inloggad.
Nyheter i uppgraderingen
1. Uppgraderingen medför att appen får ett nytt namn, Phoniro Home Care, en ny ikon och ett nytt grafisk grafiskt färgtema i mobilappen. Funktionalitet i appen är densamma som tidigare.
2. Mobiltelefoner som inte använts för att registrera besök på sex månader kommer att inaktiveras automatiskt.
3. Phoniro övergår till att distribuera mobilappen via Google Play. Under en övergångsperiod kommer det fortsatt vara möjligt att ladda hem appen från webbgränssnittet men rekommendationen är att alla nyinstallationer av appen görs från Google Play. Sök efter Phoniro Home Care. Licensnyckel hittas i Phoniro Cares webbgränssnitt på samma ställe där ni idag hittar appen.
4. I samband med uppgraderingen införs en ny registreringsregel som innebär att ett besök inte får innehålla uteslutande avböjda insatser om det också har utförd tid. Om ett sådant besök registreras i appen så presenteras ett felmeddelande.
Besökstid får sedan tidigare inte ändras i appen men arbetspasset går ändå att avsluta. Omvårdnadspersonalen uppmanas att avsluta arbetspasset i appen vid arbetspassets slut och därefter justerar er samordnare besökstiden ner till noll i Phoniro webb för att arbetspasset ska kunna godkännas.
Vill man registrera ett avböjt besök i appen så görs det via de tre prickarna uppe till höger i appen enligt tidigare instruktion.
Har ni frågor eller funderingar är ni välkomna att kontakta supporten på mail service@nacka.se eller per telefon på 087189250.
Sidan uppdaterades: