Svar:
I första hand är det anordnarens uppdrag att försöka ta dialogen med kunden och hitta en möjlig lösning. Om det absolut inte går, kontaktar anordnaren kundens biståndshandläggaren i Nacka kommun som då får ta dialog och beslut om hur det kan hanteras.
Svar:
En justering finns med i leverantörens planer för framtida uppdateringar. Tips: sök efter kunden med hjälp av efternamnet, om det är svårt att hitta i listan.
Svar:
Det går att justera manuellt i Phoniro Care i efterhand, eller i appen under pågående arbetspass.
Svar:
Kunder som både har växelvård o hemtjänst beviljade kommer att synas i Phoniro. Som anordnare får ni information från kundens biståndshandläggare om kunden har växelvård (denna rutin är oförändrad i samband med införandet av mobil återrapportering). I Phoniro kan ni inte se beviljade insatser som utförs av andra anordnare. Som hemtjänstanordnare återrapporterar ni den tid ni utför hos kunden när kunden inte är på växelboende.
Svar:
Om kunden finns i Phoniro Care men inte i Phoniro-appen kan man tvinga en uppdatering av kundlistan genom att trycka på kugghjulet i appen och därefter välja Uppdatera information om brukare.
Svar:
Det finns en anteckningsfunktion i appen som är avsedd för praktiska noteringar om avvikelser som rör besöket hos kund. Till exempel varför en insats tagit längre tid än vad som var beställt eller om en insats som inte var beställd har utförts. Inga journalanteckningar i form av social dokumentation får göras i appen i eller i Phoniro Care (webbgränssnittet)
Svar:
Nej, alla insatser hos kunden registreras samtidigt, före utloggning.
Sidan uppdaterades: