Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

FAQ-Teknik

46

Vi använder Joliv/Mobil omsorg. Fungerar den appen parallellt med Phoniro?


Svar:


Enligt leverantörerna för båda systemen fungerar apparna parallellt.

Fick du svar på din fråga?
46

Var hittar jag lathundar för systemet?


Svar:


Regelverk och handledning samt övriga stöddokument finns här.

Fick du svar på din fråga?
34

Kommer hemtjänstanordnaren och Nattpatrullen ha samma tagg/kvittensmärke uppsatt hemma hos kunden?


Svar:

Ja, så småningom när Nattpatrullen också börjar med mobil återrapportering. Kvittensmärket följer kunden.

Tills dess att nattpatrullen går in i Phoniro kommer det finnas två märken hos kunderna. De är märkta olika och mobiltelefonen känner av om man håller det mot fel märke. Det kan därför inte bli en felaktig registrering på ett annat företag.

Fick du svar på din fråga?
33

Hur får jag som anordnare fler kvittensmärken?


Svar:

Kvittensmärken finns att hämta hos Servicecenter i Nacka stadshus.
De kan också skickas med post, kontakta i så fall service@nacka.se.

Fick du svar på din fråga?
31

Vilka mobiltelefoner är kompatibla för Phoniro-appen?


Svar:

Phoniro-appen fungerar med dessa modeller se länk

Fick du svar på din fråga?
27

Vi utför hemtjänst även i Stockholm Stad där appen ParaGå används. Går denna att köra på samma telefon som Phoniro-appen?


Svar:

Det finns inga tester med ParaGå och Phoniro Care för Android på samma telefoner och därmed inga garantier på att det fungerar.

Vår rekommendation är därför att inte använda Paragå och/eller Lifecare Mobil Hemtjänst tillsammans med Phoniro Care för Android på en och samma telefon.

Fick du svar på din fråga?
25

Var vänder jag mig om jag behöver support?


Svar:

Mejla till service@nacka.se eller ring 08-718 92 50.

Fick du svar på din fråga?
24

Vad är en NFC-tagg?


Svar:

NFC-tagg är en annan benämning på kvittensmärke, alltså det klistermärke som anordnaren sätter hos kunden och som omsorgspersonalen använder för att med en app i mobiltelefonen logga in och logga ut vid besöket. Märket är 3,8 cm i diameter.

Fick du svar på din fråga?
18

Vad ska administratören göra när en kund saknas i Phoniro Care?


Svar:

Om kunden saknas i Phoniro Care kan man kontrollera att beställningen är bekräftad på rätt sätt i combine och att alla insatser är grovplanerade. Supporten kan hjälpa till med felsökning och rättning.

Fick du svar på din fråga?
17

Vårt företag har 20 anställda. Måste vi köpa in en mobiltelefon per anställd?


Svar:

Anställda kan dela på mobiltelefoner så länge de inte arbetar samtidigt. Inloggningen i appen är personlig. Hur många mobiltelefoner ni behöver köpa in beror på hur många av era anställda som är i tjänst samtidigt.

Fick du svar på din fråga?
15

Vad ska vi göra med kvittensmärket om kunden avlider/avslutas?


Svar:

Om kunden avslutas ska kvittensmärket tas bort och avregistreras i Phoniro.

Fick du svar på din fråga?
13

Går det att använda andra telefoner än de som ni har listat under ”Kompatibla mobiltelefoner” på sidan ”Regler och rutiner”?

Fråga:


Svar:


Telefonerna som är listade är de som leverantören har testat, ger support på och garanterar att de fungerar. se kompatibla telefoner

Fick du svar på din fråga?
7

Hur mycket datatrafik behöver vi på abonnemanget för att använda Phoniro-appen?


Svar:

Phoniro Care- appen klarar sig på 1GB, men tänk på att om du använder andra appar som nyttjar mobil datatrafik, eller hämtar hem uppdateringar till appar och operativsystem över mobilnätet så kommer det påverka mängden datatrafik som nyttjas.

Fick du svar på din fråga?
6

Vad ska vi göra med klistermärket om kunden byter hemtjänstanordnare?


Svar:

Klistermärket, det vill säga NCF-taggen följer kunden.

Kvittensmärket är personligt för kunden och kan sitta kvar om kunden byter anordnare. Vare sig den gamla eller nya anordnaren behöver göra något i Phoniro Care.

Fick du svar på din fråga?

Sidan uppdaterades: