Vi använder verksamhetssystemet Pulsen combine för handläggning. Vi gör det för att säkerställa att rätt insats ges till rätt kund, i rätt tid, enligt fattat biståndsbeslut och att det går ut rätt avgift till kunden och rätt ersättning till anordnaren. På sikt kommer brukaren att kunna följa sitt ärende på webben.
Alla utförare som levererar tjänster inom verksamheter som ligger under äldrenämnden och socialnämnden ska arbeta i systemet Pulsen combine. Utförarna ska:
Driftstörningen som påverkade Combine är nu åtgärdat av leverantören, systemet är åter i drift.
Det pågår för tillfället en driftstörning som påverkar åtkomsten till Combine och prestandan i systemet. Detta är rapporterat till leverantören som arbetar för att åtgärda det så snart som möjligt.
Den 24/10 från kl 19 till kl 21 kommer ett större underhållsarbete utföras i vår IT-miljö. Under tiden det pågår kommer inloggning till Combine och Phoniro webb (mobilapplikationen ej berörd), samt E-tjänster för att beställa behörighet vara otillgängliga.
Pulsen har nu en ny rutin avseende gallring av meddelanden i Combine. Tidigare gallrades inga meddelanden om inte användarna själva raderat dem. Från och med lördag 14/9 gallras samtliga meddelanden äldre än 6 månader automatiskt dagligen oavsett om meddelandet är läst eller inte. Detta är en del av Pulsens kontinuerliga arbete med att förbättra kvalité och prestanda. Meddelanden som gallras är Inkorg och Skickat. Vi ber om ursäkt att denna information inte nått er tidigare.
Sidan uppdaterades: