Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

FAQ kommunala skolor i Nacka

5

Kan jag som skoladministratör på en kommunal skola se vårdnadshavarnas kontaktuppgifter?


Svar:

Du kan hitta elev och vårdnadshavarens folkbokföringsadress i IST administration. Telefonnummer och e-postadress hittar ni i Mitt skolval, alternativt InfoMentor.

Fick du svar på din fråga?
4

Varför får jag inte längre ersättning för en elev?


Svar:

Det kan finns olika orsaker till att ersättning inte längre betalas ut för en elev:

  • Eleven har flyttat från Nacka.
  • Ersättningsperioden för aktuell ersättning har löpt ut.

Fick du svar på din fråga?
3

Behöver jag som skoladministratör på kommunal skola göra något i systemet inför skolårsuppflytt?


Svar:

Du behöver klassplacera alla nya elever och de som ska byta klass innan 14 juni för att få rätt ersättning. Du kommer kunna klassplacera era elever mellan 16 maj–14 juni. Lathund till ”Planera nytt skolår” hittar du här.

Fick du svar på din fråga?
3

Hur kan jag som skoladministratör ta reda på e-postadresser till mina elevers vårdnadshavare?


Svar:

Du hittar e-postadress till vårdnadshavare i Mitt skolval.

Fick du svar på din fråga?
3

Var hittar jag mitt utbetalningsunderlag?


Svar:

Du loggar in i IST Administration här och klickar på ”Nacka”. Du väljer själv hur du identifierar dig när du loggar in. Se lathund hur du kommer åt ditt underlag när du loggat in i systemet. (PDF-dokument, 1 MB)

Fick du svar på din fråga?
3

Kan jag som skoladministratör på en kommunal skola mejla vårdnadshavarna direkt från systemet?


Svar:

Nej. Du behöver hämta e-postadress från Mitt skolval eller InfoMentor.

Fick du svar på din fråga?
3

Får jag ersättning för min elev som är skyddad?


Svar:

Ja

Fick du svar på din fråga?
1

Kan jag som skoladministratör på en kommunal skola se nya F-klassares tidigare förskoleplacering?


Svar:

Nej

Fick du svar på din fråga?
0

Varför fick jag ingen ersättning för min elev?


Svar:

Det kan finnas fler olika orsaker till att ersättning inte betalats ut:

  • Skolpeng går bara ut till elever som är placerade i en klass.
  • Månadsersättning går ut för de elever som är inskrivna på din skola mellan 1-15:e varje månad. Ingen ersättning betalas ut om eleven skolplaceras mellan den 16 och sista dagen i månaden.
  • Eleven är inte registrerad i IST administration
Fick du svar på din fråga?
-1

Hur kan jag som skoladministratör se min skolas framtida placeringar?


Svar:

Du kan filtrera fram framtida placering i elevregistret med hjälp av filterfunktionen.

Fick du svar på din fråga?
-3

Hur loggar jag in i IST administration?


Svar:

Du loggar in i IST Administration här och klickar på ”Nacka”. Du väljer själv hur du identifierar dig när du loggar in.

Fick du svar på din fråga?

Sidan uppdaterades: