Nackaborna har en mycket hög förväntan och höga krav på service och digital kommunikation. It-mognaden i kommunen är hög. Man tar för givet att det ska vara lika enkelt att samspela digitalt med kommunen som med skatteverket eller apoteket.
Kommunen får inte trilla bakåt när resten av samhället rör sig framåt. Vi måste alltid fokusera på ska se till att våra kunder, alltså nackaborna, är nöjda. Att våra lösningar fungerar för dem som det ska funka för, och på det sätt som passar dem.
Under 2019 pågår en mängd aktiviteter som ska lyfta den digitala mognaden inom den sociala omsorgsprocessen, förbättra ett antal interna arbetsflöden och, inte minst, utveckla vår tillgänglighet och vårt sätt att kommunicera med dem som vi finns till för.
Inspirationslänkar på temat digital utveckling
- Minska förpappringen! (blogginlägg av Annika Wallenskog, chefsekonom på SKL
- Digitalisera för ökad demokrati och tillgänglighet (Dagens samhälle 15 augusti 2019)
- Presentationer från Digitaliseringskonferensen i Helsingborg 14 mars 2019
- Digitalisering av kommunal socialtjänst, en empirisk studie
- Nacka kommuns digitaliseringsstrategi
- SKL:s strategi för digital utveckling (augusti 2019)
Sidan uppdaterades: