På Nacka.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder nödvändiga kakor. Läs mer om kakor
Vill du göra inställningar och acceptera delar av kakorna?
Hantera kakor
All personal inom Socialtjänsten tar emot synpunkter, klagomål och beröm. En synpunkt kan vara muntlig eller skriftlig. Den kan komma vid besök, formulär på nacka.se, telefonsamtal, brev eller e-post.
Du kan ringa till din handläggare, eller till kommunens växel, 08-718 80 00.
Du kan även skicka ditt klagomål via e-post till Socialtjänsten. Du kan skicka brev till Nacka kommun, 131 81 Nacka.
Det finns också särskilda blanketter i väntrum, hos receptionerna och hos handläggare.
Den som har lämnat kontaktuppgifter ska få ett svar inom 10 dagar.
Alla klagomål sammanställs och rapporteras till socialnämnden och äldrenämnden en gång om året.
Sidan uppdaterades: