Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

E-tjänst Provisum ställföreträdare

Provisum ställföreträdare E-tjänst

Provisum ställföreträdare

Nu finns det möjlighet till att kommunicera med oss helt digitalt. E-tjänsten riktar sig till dig som är ställföreträdare eller förmyndare och som har ärenden hos oss. Detta innebär att du kan både få och skicka handlingar i dina ärenden, men även komplettera digitalt i Provisum ställföreträdare.

Via e-tjänsten kan du:

  • Lämna in årsräkningar, sluträkningar och förteckningar digitalt.
  • Ansöka om uttagstillstånd, fastighetsförsäljning och samtycke till arvskifte.
  • Komplettera och kommunicera digitalt snabbt, enkelt och säkert.
    Det räcker med endast e-legitimation så som BankID eller Freja e-ID för att kunna logga in och se alla dina ärenden.
    Observera att första gången du loggar in så behöver du ange hur du vill få notifieringar från överförmyndarnämnden (antingen per e-post eller per sms). Du kan alltid ändra dessa inställningar i efterhand om du så önskar det.

Utbildningsfilmer – E-tjänsten Provisum ställföreträdare

Support för e-tjänsten Provisum ställföreträdare

Supportens tillgänglighet

Januari och februari:
måndag-fredag klockan 8.00-19.00
lördag-söndag klockan 13.00-15.00.

Mars till december:
måndag- fredag klockan 12.00-17.00

Kontaktuppgifter

E-post: stf@provisum.se

Telefon: 072-202 92 33 

Vad supporten hjälper till med

  • Tekniska frågor: Hur man loggar in, hantering av olika funktioner, eller varför något inte fungerar som förväntat.
  • Grundläggande redovisning: Hur man registrerar inkomster, utgifter, samt hur konton blir likvida och icke likvida medel.
  • Registrering: Hur man lägger in inkomster, utgifter och tillgångar korrekt.
  • Bifoga filer: Förklaring av hur man laddar upp och hanterar bilagor i Provisum.
  • Allmänna användarfrågor om systemet.

Vad supporten inte gör

  • Ändrar uppgifter i Provisum.
  • Ger råd eller stöd i enskilda ärenden.
  • Letar aktivt efter felregistreringar/differenser.

Sidan uppdaterades: