I Restaurangboxen som delas ut till alla restauranger i Nacka kommun finns all information om ansökningar och anmälningar kopplade till ditt serveringstillstånd. Du kan även hitta informationen här nedanför.
Vill du göra förändringar på din restaurang? Exempelvis ordna danstillfällen, ändra öppettider eller skapa ett serveringsutrymme utomhus? De flesta förändringar innebär att du behöver göra en ansökan eller anmälan till oss på kommunen.
Du som har serveringstillstånd i Nacka kommun kan få en inloggning. Sedan kan du använda våra e-tjänster när du behöver ansöka, ändra eller anmäla om något. Skicka ett mail till handläggarna för att få en inloggning, alkotill@nacka.se.
Inloggningsuppgifterna ges till restaurangens firmatecknare. Om någon annan ska sköta restaurangens serveringstillstånd kan den personen få det i uppdrag av firmatecknaren via en fullmaktsblankett som du hittar här: Serveringstillstånd | Nacka kommun.
De flesta ändringar i ditt företag innebär att du behöver göra en anmälan till kommunen. Det gör du enklast via webbtjänsten: Serveringstillstånd.
Exempel på ändringar:
• Ny serveringsansvarig personal
• Ny adress eller annan kontaktuppgift
• Ny person i styrelsen
• Upphörande av verksamheten
Bra att tänka på vid alla typer av förändringar:
Är du osäker kring förändringar och ansökningar kring ditt serveringstillstånd? Välkommen att kontakta din handläggare på Nacka kommun! Du hittar kontaktinformation i din Restaurangbox. Eller maila alkotill@nacka.se så svarar vi så fort vi kan.
Information om aktuella avgifter - se Avgifter för tillstånd och anmälningar
Sidan uppdaterades: