När vi behöver nå ut med viktig information om dricksvattnet vill vi kunna meddela de som berörs så snabbt och enkelt som möjligt. Fördelen med vår sms-tjänst är att du enkelt får informationen direkt i din telefon. Du kan också få våra meddelanden som e-post.
Förutom att meddela dig innan vi gör en vattenavstängning ger vi också löpande information om situationen när det behövs. En annan fördel med att vara ansluten till tjänsten är att du får information vid mer akuta händelser som rör ditt vatten.
Här är exempel på situationer då vi skickar ut meddelanden:
Är ditt mobilnummer registrerat på din adress? Då hittar vår sms-tjänst ditt nummer automatiskt och du får våra meddelanden utan att du behöver registrera dig i tjänsten. Sms:en når dig oavsett om du bor i villa eller lägenhet. Observera att tjänsten inte gör automatiska utskick till dolda/hemliga nummer! Du kan själv ändra och lägga till kontaktuppgifter genom att använda formuläret längre ner på den här sidan.
Om ditt telefonnummer inte är knutet till din adress behöver du själv registrera det för att få våra meddelanden. Det gäller exempelvis om du använder ett telefonabonnemang som din arbetsgivare står för eller om du har dolt/hemligt nummer.
Är du osäker på om du får våra meddelanden och vill försäkra dig om att få dem så kan du själv registrera dina kontaktuppgifter i sms-tjänsten. Det gör du genom att använda formuläret här nedanför.
Nu är registreringen klar och du kan lämna webbsidan!
Tack för att du registrerar dig och håller dina kontaktuppgiter uppdaterade!
Sidan uppdaterades: