Vi har just nu stora problem med sophämtningen som framförallt drabbar enbostadshus. Vi beklagar verkligen det inträffade. Förseningen beror på att tre av driftentreprenörens fordon gick sönder till följd av skador som uppkommit efter dikeskörningar i samband med senaste snöfallet och kom först tillbaka i drift i början på veckan. Verdis (före detta Urbaser) har 8 ordinarie fordon så ett bortfall på 3 fordon får stora konsekvenser. Dessutom har större sjukfrånvaro under perioden bland hämtpersonalen ytterligare påverkat situationen.
Vi jobbar intensivt för att alla som ännu ej fått tömt ska får det under helgen. Vi tackar för visat tålamod och låt dina kärl stå kvar, så blir det tydligt att du önskar ha tömt.
Snöfall generellt innebär utmaningar för sophämtningen och kan medföra att hämtningen tar längre tid och en försening på någon dag. De förseningar vi sett den senaste tiden beror inte endast på vinterväglaget utan även på personalbrist till följd av sjukdom.
Vi förstår att det här påverkar din vardag och gör allt i vår makt för att lösa situationen. Vi använder de medel och verktyg vi har i vårt avtal i form av exempelvis viten, för att Verdis ska fullfölja vårt uppdrag.
Sidan uppdaterades: