Här listar vi viktig information till den som är ansvarig för avfallsinsamlingen hos kunder med fast tömningsintervall, till exempel flerbostadshus, skolor, sjukhus och andra verksamheter.
Sophämtning sker vardagar kl. 07.00-21.00. Detta gäller även om tömningsdagen infaller på helgdagsafton eller helgdag om inte annat meddelats av Nacka vatten och avfall eller upphandlad entreprenör.
Om sophämtningen inte utförts på ordinarie tömningsdag - meddela kundservice, antingen via e-tjänst anmälan utebliven sophämtning eller via telefon 08-718 90 00. Om utebliven sophämtning beror på sophämtaren ska kärlen tömmas vardagen efter anmälan, om anmälan görs före kl 16.00. OBS att ordinarie sophämtning kan ske fram till kl. 21.00 på tömningsdagen.
Om du vill göra en skadeanmälan för något som orsakats av sopbilen ska du kontakta Nacka vatten och avfalls upphandlade entreprenör Verdis (tidigare Urbaser). Beskriv så tydligt det går vad som har hänt, tidpunkt för händelsen och vilka krav du ställer.
Om skadan uppstått vid tömning av förpackningar eller returpapper ska du kontakta din upphandlade entreprenörer.
Avfallskärlen bör rengöras med jämna mellanrum, särskilt de för rest- och matavfall. Beställ rengöring genom att kontakta kundservice.
Läs om hur vi jobbar med säker sophämtning och arbetsmiljö.
Läs om de sätt Nacka vatten och avfall samlar in avfall i Nacka.
Sidan uppdaterades: