Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.
Medarbetare

Supportkort

Här hittar du alla de supportvykort som vi har vid Kundservicedisken. För att se alla artiklar måste du vara inloggad.
11

Distans: Hur läser jag min E-Post hemifrån?


Svar:

  1. Starta webbläsare och skriv in http://outlook.com/nacka.se
  2. Logga in med Epost och lösenord.
Fick du svar på din fråga?
0

Outlook: Hur lägger jag till en funktionsbrevlåda i min Outlook?


Svar:

Följ dessa steg för att lägga till och öppna en funktionsbrevlåda i din Outlook.

imaged994t.png

  1. Öppna Outlook och välj Arkiv >Kontoinställningar > Kontoinställningar.
  2. Markera ditt konto och klicka på Ändra.
  3. Klicka på knappen Fler inställningar.
  4. Välj fliken Avancerat och klicka sedan på knappen Lägg till.
  5. Skriv in namnet på den postlåda du vill lägga till och klicka på OK.
  6. Klicka på OK, Nästa och Slutför.
    7. Stäng ner och starta om Outlook.

Nu öppnas den önskade funktionsbrevlådan i din Outlook.

Fick du svar på din fråga?
-1

Outlook: Hur kan jag läsa min Nacka E-post på min smarttelefon?


Svar:

AKTIVERA SKÄRMKOD

Om du inte har en skärmkod behöver du aktivera detta på din enhet. Skärmkod behövs också för att kunna synkronisera din Nacka-e-post. Skärmkoden knackar du in varje gång du slår på skärmen och försvårar åtkomsten för obehöriga. Det finns även möjlighet på senare modeller av telefoner att använda touch ID eller face ID.

E-POST-SYNKRONISERING

  1. Gå till Google play butik/App Store för Apple. och logga in med ditt Google konto/Apple-id.

    Har du inget Google konto/Apple-id kan du skapa ett konto gratis för att få till gång till att ladda ner apparna. Du kan gärna skapa ett konto med din Nacka e-post.

    Glöm inte att logga ut ur ditt konto när du slutar eller lämnar tillbaka telefonen.

    Google och Apple kommer be dig granska ditt konto och lägga till betalkort men det kan man välja att hoppa över.
  2. Sök efter Outlook i play butiken/App store och välj installera/hämta.
  3. Öppna Outlook appen
  4. Välj lägga till konto
  5. Fyll i din nacka e-post
  6. Logga in med ditt lösenord.
  7. Nu får du förfrågan att lägga till ett till konto. Välj kanske senare.

Kontot är nu tillagt.

Outlook-appen kan även användas för Kalender och Kontakter.

Fick du svar på din fråga?
0

Outlook Ombud: Hur lägger jag till någon som ombud?


Svar:

  1. Ladda ner Microsoft Oulook från App Storer / Google Play Butik
  2. Öppna Outlook och lägg till ditt konto.
  3. Längst upp i vänstra hörnet, tryck på din bild/dina initialer
  4. Tryck på kugghjulet längst ner till vänster
  5. Under avsnittet E-Postkonton, tryck på Office 365 med din epostadress
  6. Skrolla längst ner till avsnittet Dela Inkorgen
    Här ser du de personer som har behörighet till din inkorg (och hela din E-Postlåda)
  7. Längst ner, tryck på Lägg till Personer
  8. Ange vem som ska ha tillgång till hela din E-postlåda
    • Välj mellan de namn som kommer upp eller
    • Börja skriv namnet på den person som ska ha tillgång till din E-Postlåda och tryck på den personen eller
    • Skriv in fullständigt fornamn.efternamn@nacka.se och tryck på retur
  9. Ställ in behörigheten för inkorgen (hela din E-postlåda)
    Granskare är den behörigheten som räcker för de flesta.
    Tryck på bocken längst upp till höger.
  10. Personerna som syns i listan har nu tillgång till din E-Postlåda.
Fick du svar på din fråga?
-7

Outlook Ombud: Hur lägger jag in en brevlåda som jag är ombud för?


Svar:

  1. Öppna Outlook och välj Arkiv >Kontoinställningar > Kontoinställningar.
  2. Markera ditt konto och klicka på Ändra.
  3. Klicka på knappen Fler inställningar.
  4. Välj fliken Avancerat och klicka sedan på knappen Lägg till.
  5. Skriv in namnet på den person som du är ombud för och klicka på OK.
  6. Klicka på OK, Nästa och Slutför.
  7. Stäng ner och starta om Outlook.

Nu öppnas E-Postlådan för den person som du är ombud för, i din Outlook.

Fick du svar på din fråga?
-8

Outlook Ombud: Hur tar jag bort en brevlåda som jag är ombud för?


Svar:

  1. Öppna Outlook och välj Arkiv >Kontoinställningar > Kontoinställningar.
  2. Markera ditt konto och klicka på Ändra.
  3. Klicka på knappen Fler inställningar.
  4. Välj fliken Avancerat.
  5. Välj den person som du vill ta bort och klicka sedan på Ta bort.
  6. Klicka på OK, Nästa och Slutför.
  7. Stäng ner och starta om Outlook.

E-Postlådan för den person som du är ombud för, syns inte längre.

Fick du svar på din fråga?
-2

Outlook Ombud: Hur tar jag bort någon som Ombud?


Svar:

  1. Längst upp i vänstra hörnet, tryck på din bild/dina initialer
  2. Tryck på kugghjulet längst ner till vänster
  3. Under avsnittet E-Postkonton, tryck på Office 365 med din epostadress
  4. Skrolla längst ner till avsnittet Dela Inkorgen
    Här ser du de personer som har behörighet till din inkorg (och hela din E-Postlåda)
  5. Tryck på den person du vill ändra delningsbehörighet för.
  6. Tryck på Ta bort behörighet för att sluta dela din E-Postlåda med vald person.
Fick du svar på din fråga?
-1

Outlook: Hur skapar jag en signatur i Outlook?


Svar:

  1. Öppna ett nytt tomt dokument i Word
  2. Tryck sedan på Användaruppgifter
    imagem12e7.png
  3. Kontrollera att din information stämmer.
  4. Tryck sedan på Outlooksignatur och tryck på OK.
    imagenftv.png
  5. Starta Outlook och skapa ett nytt meddelande.
  6. Nu finns din signatur tillagd som standard.
Fick du svar på din fråga?
-8

Hur installerar jag program som finns i programbiblioteket?


Svar:

Genom programmet Nacka programbibliotek kan du installera, se status och avinstallera programpaket och uppdateringar.

imagewzj1s.png

Klicka på Start och leta upp Nacka programbibliotek. I detta fönster så presenteras urvalet av program som du själv kan installera från nätverket.

  • Under Program ser du vilka program som du kan installera. Installera program genom att markera det program du vill installera och välj
  • Under Operativsystem kan du själv dra igång en ominstallation av din dator. Se separat guide för detta.
  • Under Installationsstatus ser du status för alla installationer, paketerade program men också Windows-uppd Här ser du även vilka program som du har installerat.
  • Under Installationstatus och länken Öppna programkatalogens webbplats hittar alltid fler programpaket som du kan installera. En ny sida öppnas upp med en lista på alla program som du kan installera. Vissa program med licens kan kräva ett godkännande från systemförvaltare eller administratör.
Fick du svar på din fråga?
-8

Telefoni: Vilka knappval finns det när jag ringer min röstbrevlåda som är fristående (070)?


Svar:

Menyer för avlyssning av inkomna meddelanden

  • 6 Radera
  • 7 Hoppa bakåt
  • 8 Paus och fortsätt lyssna
  • 9 Hoppa framåt
  • * Backa till föregående meny
  • 0 För att få hjälp

Menyer för inställningar i röstbrevlådan

  1. Ändra hälsningsmeddelande
    1. Tala in nytt meddelande
    2. Behåll gammalt meddelande
    3. Ändra till standardmeddelande
  2. Hantering av personlig kod
    1. Ändra personlig kod
    2. Aktivera kodförfrågan från eget abonnemang
  3. Tid och datum
  4. Ändra SMS-avisering
  5. Koppla in/ur röstbrevlådan
Fick du svar på din fråga?
2

Telefoni: Vilka knappval finns det när jag ringer min röstbrevlåda som är växelansluten (08 & 070)?


Svar:

Knappval röstbrevlåda huvudmeny

  • 2 - Lyssna på sparade meddelanden
  • 4 - Lyssna på personlig hälsningsfras
  • 5 - Spela in personlig hälsningsfras
    • 1 - Föregående meddelanden
    • 2 - Upprepa nuvarande meddelande
    • 3 - Nästa meddelande
    • 7 - Ta bort nuvarande meddelande
    • 0 - Till huvudmeny
    • * - Avsluta
  • 6 - Ta bort personlig hälsningsfras
  • 0 - Upprepa denna meny
  • * - Avsluta
Fick du svar på din fråga?
-3

Telefoni: Hur lyssnar jag av min röstbrevlåda?


Svar:

För dig som har växelansluten 08 och 070-nummer

  • Från egen mobil ‭+46 10-190 59 06‬

För dig som har 070-nummer som inte är växelansluten

  • Från egen mobil i Sverige: 144
  • Från fast telefon: 0706-133 144
  • Från utlandet: +46-706-133 144
Fick du svar på din fråga?

Sidan uppdaterades: