På Nacka.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder nödvändiga kakor. Läs mer om kakor
Vill du göra inställningar och acceptera delar av kakorna?
Hantera kakor
Vi vill med detta initiativ få en bättre kontroll på åtgången av kontorsmaterial i stadshuset. Vi ser att mängden förbrukning i dag är ganska hög i jämförelse med andra kommuner, samtidigt som vi i kommunen arbetar med ökade digitala arbetssätt och då materialåtgången rimligtvis bör minska till följd av det. Ett räkneexempel vi har gjort visar att det går cirka 10 pennor per anställd i stadshuset/år. Värt att notera då är att det är långt ifrån alla anställda som använder en penna i sitt dagliga arbete.
Även miljön är en aspekt i detta, då ju mer material vi beställer desto fler transporter blir det till stadshuset.
Den centraliserade servicepunkten vid Servicecenter kommer att fungera som tidigare servicepunkter, man behöver inte ta någon kölapp och vänta vid servicedisken.
Ytorna som dom tidigare servicepunkterna tog i anspråk kommer att användas i förnyelsen av stadshuset, informationen kring detta kommer att kommuniceras när planeringen är klar.
Sidan uppdaterades: