På Nacka.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder nödvändiga kakor. Läs mer om kakor
Vill du göra inställningar och acceptera delar av kakorna?
Hantera kakor
– Jag är glad och stolt över den förändringsresa vi har gjort! Medarbetarna har otroligt viktigt jobb som vårt ansikte utåt. Idag har vi en positiv och engagerad atmosfär med högt i tak, där medarbetarna brinner för att leverera service i världsklass till Nackaborna. Det är resultatet av ett systematiskt arbete för att skapa engagemang och förståelse för vikten av att leverera en bra service, säger Georgios Katsikiotis, chef för kundserviceenheten.
Till grund för resultatet i årets ranking står cirka 2,3 miljoner svar från kundundersökningar. Framgångsfaktorn är framför allt att kunderna upplever ett engagerat bemötande från bolagets medarbetare.
– Det är tunga ekonomiska tider för många organisationer nu men de organisationer som har engagerade medarbetare sticker ut och har mer lojala kunder och medborgare. Avgörande insikter att ta fasta på i dessa tider; det är viktigare än någonsin att kartlägga, analysera och agera på kundernas feedback. Här har kundservice en oerhört viktig roll i den direkta kontakten med kommunens medborgare, säger Ulrika Jonsson, vd på Brilliant Future.
Om Brilliant Awards - Customer Experience bygger på data från organisationernas egna kundundersökningar. Totalt ligger cirka 2,3 miljoner svar från kundundersökningar till grund för beslutsunderlaget. Insamlingen av data har pågått sedan 1 januari 2023 och har samlats in under hela året. Mer information finns här: www.brilliantfuture.se
Sidan uppdaterades: