Resebranschen genomgår en omstrukturering efter pandemin då resandet stod helt still. Uppsägningar under pandemin har lett till resursbrist och lång kötid vid personlig service när resandet åter tagit full fart igen. Vår resebyrå Big Travel arbetar med resursförstärkning och andra åtgärder för att öka sin tillgänglighet. Samtidigt ges vi möjlighet till online-bokningar.
För att resebokningar med personlig service ska fungera bättre behöver vi göra digitala resebokningar i större utsträckning än tidigare. Kostnaden för digitala bokningar är dessutom lägre än kostnaden för personlig service.
Samarbetet med vår resebyrå Big Travel gör en omstart efter semestrarna med webinarier i digital resebokning.
30 augusti klockan 10-11
13 september klockan 10-11
26 september klockan 10-11
Sänd ett e-postmeddelande till Ann-Kristine Nideborn, ann-kristine.nideborn@nacka.se, på inköpsenheten så får du en inbjudan till mötet.
I webinarierna får du lära dig hantera resebokningar på egen hand. Du får även veta mer om avtalet med Big Travel, deras verksamhet och rutiner.
Önskar du personlig service ska du använda dessa blanketter för att förenkla vår gemensamma hantering:
Tänk på att föra en dialog med Big Travel om du upplever att servicen inte uppfyller avtalskraven med långa väntetider eller brist på återkoppling. Använd ovan blankett.
Sidan uppdaterades: