Nacka kommuns inköpsprocess ska tillämpas för alla inköp kommunen gör. Inköpsprocessen innebär att kommunen försäkrar sig om att företagen följer lagar och regler och betalar sina skatter. Processen säkerställer också effektiva och goda affärer som ger maximalt värde för skattepengarna.
Inköpsenheten prioriterar tillsammans med de olika verksamheterna alla inköpsprojekt i en upphandlingsplan. Ansvarsfördelningen mellan inköpsenheten och verksamheten kan variera i de olika delprocesserna.
Läs om Nacka kommuns inköpsprocess (PowerPoint-presentation, 4,7 MB)
Dialog med leverantörer ger bättre affärer
Korruption och otillåten påverkan
Informationshanteringsplan inköpsenheten (PDF-dokument, 258 kB)
Tröskelvärden vid upphandlingar (Upphandlingsmyndigheten)
Minimitider för annonsering enligt LOU (Upphandlingsmyndigheten)
Inköpsprocessen består av 5 delprocesser:
Sidan uppdaterades: