Förutsättningarna ökar för ett långsiktigt och stabilt samarbete med leverantören efter att avtal har ingåtts. Tiden för att genomföra olika dialogaktiviteter sparas in genom klokare och mer ändamålsenliga krav och villkor. Genom dialog undviks många problem under upphandling och avtalstid. Leveranserna blir effektivare och bättre.
Gemensamt för genomförda dialoger är att kommunen fått större kunskap om vad som är viktigt för att få in fler anbud i kommunens upphandlingar. Företagen uppfattar kontakten med kommunen som positiv. De får veta vad Nacka vill och de planer som finns. Dialogerna uppskattas och kommer att fortsätta.
Vill du veta mer om hur du kan skapa dialog med just din leverantörsmarknad är du välkommen att kontakta inköpsenheten.
På upphandlingsmyndighetens hemsida kan du se exempel på dialog i upphandling såsom:
Läs mer: Upphandlingsmyndighetens exempel kring dialog i upphandling.
Vill du veta mer om hur du kan skapa dialog med just din leverantörsmarknad är du välkommen att kontakta inköpsenheten.
Sidan uppdaterades: