Nacka kommuns policy är att alla anställningar med längre varaktighet än tre månader ska annonseras ut.
Samma principer ska gälla oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder eller sexuell läggning.
Du som rekryterande chef skriver en annons för tjänsten. Det går bra att utgå från tidigare annons. På flik två i Varbi hittar du annonsmall där du ser vilka rubriker vi använder oss av.
Försök att tänka till kring vad som utmärker enheten och tjänsten för att skapa en attraktiv annons som lockar den målgrupp vi vill nå ut till. Var tydlig med tjänstens innehåll utan att bli för detaljerad, samt vad som är krav och meriterande för tjänsten. Vi uppmuntrar till att lyfta in delar av medarbetarpolicyn i annonsen, såsom beskrivningen av oss som arbetsgivare.
Beskriv de personliga kompetenserna du tog fram i kravprofilen (kompetenschecklistan) så att vi får en konsekvent röd linje där vi redan i annonsen beskriver vem vi söker.
Tänk på att textspråket ska vara enkelt. Läs mer om att skriva på klarspråk.
En annons bör också vara kort och koncis och helst inte längre än ett A4 – ingen orkar läsa en för detaljerad text. Vi har endast några sekunder på oss att locka till läsning.
Alla annonser syns på nacka.se, arbetsförmedlingen och på vår karriärsida på LinkedIn. Är det en svårrekryterad roll kan det vara värt att bekosta riktad annonsering på sociala medier och/eller sidor som förknippas med denna målgrupp.
För att säkerställa att vi håller samma tonalitet som övriga annonser tittar alltid ditt HR-stöd igenom annonsen innan publicering. HR publicerar sedan annonsen i de annonseringskanaler som ni kommit överens om.
Sidan uppdaterades: