På Nacka.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder nödvändiga kakor. Läs mer om kakor
Vill du göra inställningar och acceptera delar av kakorna?
Hantera kakor
42 medarbetare
Nacka stadshus
Granitvägen 15
Ida Wahlbom
Enhetschef bi
Kommunövergripande ärenden
Registratur ansvarar för diarieföring av bland annat personuppgiftsincidenter, registerutdrag, remisser, medborgarförslag, revisionsskrivelser och förtroendevaldas synpunktsärenden.
Stöd till handläggare
Registratur organiserar utbildningar samt ger stöd och råd (hjälp till självhjälp) till handläggare inom ärendehantering i Ciceron.
Avslut av ärenden
När ett ärende är färdigbehandlat ansvarar handläggaren för att säkerställa att alla uppgifter är rätt och skickar ärendet för avslut till registator som avslutar ärendet. Avslutade ärenden finns tillgängligt i Ciceron i fem år innan överlämning till slutarkivet sker.
Om handlingarna till ärendet i Ciceron finns i verksamhetens system måste information om det framkomma i ärendekortets beskrivning. Hur en handling ska hanteras/förvaras framgår i enhetens informationshanteringsplan som är framtagen av kommunarkivet.
Ärenden som skapats efter 2016-01-01 ska vara inskannade i ärendet och originalhandlingar som ska bevaras i fysisk form ska skickas till registratur vid avslut.
Här kan du läsa mer om varför, hur och vad vi diarieför
Här kan du läsa mer om hur du skyddar skyddade personuppgifter i Ciceron
Sidan uppdaterades: