På Nacka.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder nödvändiga kakor. Läs mer om kakor
Vill du göra inställningar och acceptera delar av kakorna?
Hantera kakor
42 medarbetare
Nacka stadshus
Granitvägen 15
Ida Wahlbom
Enhetschef bi
Juridik- och kanslistaben består av kommunjurister, kommun- och nämndsekreterare, valsamordning, arkivarier, registratorer och koordinatorer. I juridik- och kanslistabens uppdrag ingår att bistå med juridiskt stöd till nämnder, kommunstyrelsen och kommunfullmäktige, att svara för en gemensam ärendehanteringsprocess och att samlat bereda externa remisser och motioner för hela kommunen.
Nämndsekreterarens huvuduppdrag är att stötta den politiska nämndens ordförande inför, under och efter nämndens sammanträde. Här finns information om tjänsteskrivelser och ärendehantering.
Här finns information om vilket juridiskt stöd som finns för dig som medarbetare eller förtroendevald inom kommunen.
Kommunarkivet hjälper dig med vilken information som ska sparas/bevaras för framtiden och vilken du kan slänga/gallra.
Registratur ansvarar för att registrera inkomna handlingar till nämnderna, avslutar ärenden och utbildar handläggare i Ciceron.
Sidan uppdaterades: