Svar:
Ja. Medarbetarpolicyn beskriver vilket förhållningssätt vi bör eftersträva för att kunna skapa attraktiva arbetsplatser med utveckling,, arbetsglädje, effektivitet och stolthet.
Medarbetarpolicyn är också arbetsmiljöpolicy,
Policyn beskriver även utgångspunkter för lönesättning.
Medarbetarpolicyn hittar du under Policys på den här sidan.
Svar:
På Nacka.se finns information som vänder sig till dig som är medarbetare,
Svar:
Det finns flera olika personalförmåner som till exempel:
Här kan du läsa mer om förmåner.
Möjligheter att utvecklas:
Svar:
Det finns en akutplan med checklistor för olika krissituationer som kan uppstå i arbetet, som till exempel våld och hot, om någon blir skadad eller sjuk, brand, inbrott, skadegörelse med mera. Det är bra att läsa igenom planen för att vara beredd när olyckan är framme.
Här hittar du akutplanen.
I systemet KIA anmäler vi tillbud och olyckor på våra arbetsplatser.
Du kan få vägledning och stöd när du är i kris eller har problem, privata eller arbetsrelaterade. Ring personalstödet, dygnet runt, året om, på telefon 0200-21 63 00.
Svar:
Du kan vända dig till personalstödet 020-21 63 00 och få vägledning och stöd när du är i kris eller har problem, privata eller arbetsrelaterade. Du kan ringa dygnet runt, året om. Läs mer om personalstödet här.
Om du inte mår bra och tror att orsaken kan bero på din arbetssituation ska du vända dig till din chef som då kan kontakta företagshälsovårde. Läs mer om företagshälsan.
Svar:
Ja, Corpus är personalföreningen för motions-, idrotts-, kultur- och fritidsintresserade medarbetare. Det finns olika sektioner och här kan du läsa mer om Corpus.
Svar:
Här kan du läsa om vad som gäller vid ledighet och frånvaro.
Om du blir sjuk eller behöver vara hemma med sjukt barn har din enhet troligen egna rutiner för hur du ska anmäla din frånvaro. Hör med din chef om hur du ska göra.
Personec P: Många anställda rapporterar vab, sjukdom och ansöker om semester i personalsystemet, Personec P. Här finns mer information om Personec P
Medvind: Inom enheter som tillhör välfärd samhällsservice används ofta systemet Medvind för att rapprtera vab, sjukdom och ansöka om semester. Här finns mer information om Medvind.
Svar:
Se även informationen om Boka och beställ.
Serviceenheten/servicecenter ger internt stöd inom många områden, bland annat när det rör abonnemang, skrivare, fastigheter, it-system och olika beställningar.
Svar:
Serviceenheten/servicecenter ger internt stöd inom många områden, bland annat när det rör abonnemang, skrivare, fastigheter, it-system och olika beställningar.
Svar:
Ja, det finns mallar som du ska använda när du skriver olika skrivelser och gör presentationer. Dessa följer Nackas grafiska profil.
Här finns information om var du hittar dokumentmallarna och vilka mallar som används för vad.
Här finns mer information om presentationer i Powerpoint
Broschyren Rättssäkra beslut ger dig stöd i ditt skrivande. (PDF-dokument, 1,2 MB)
Svar:
Ja, det finns en hel del stödmaterial på våra medarbetarsidor./Samarbeten och projekt. Här framgår också hur du skapar en egen projektyta i Office 365. Obs! Var noga med att följa instruktionerna.
Klicka här för att komma till medarbetarsidorna/Samarbeten och projekt.
Svar:
Arbetsgivaren och de anställda ska samarbeta för att skapa en god arbetsmiljö. Ett skyddsombud är arbetstagarnas valda ombud i arbetsmiljöfrågor och kallas ibland arbetsmiljöombud.
Nacka kommuns medarbetarpolicy är även arbetsmiljöpolicy och den beskriver även utgångspunkter för kompetensförsörjning och lönesättning. Medarbetarpolicyn hittar du under Policys på den här sidan.
Du kan läsa mer om arbetsmiljö, rehabilitering, arbetsskador och tillbud samt facklig samverkan här.
Svar:
Det finns olika avtal som reglerar olika yrkesgruppers arbetstid.
Svar:
Svenska medborgare, och utländska medborgare bosatta i Sverige, är försäkrade enligt lagen om allmän försäkring (AFL). Utöver de lagstadgade försäkringarna omfattas du som anställd även av de kollektivavtalade försäkringarna.
Här kan du läsa mer om försäkringar.
Svar:
Ja, i Nacka kommun finns en servicepolicy. I den framgår bland annat hur du ska svara i telefon och inom vilken tid du ska återkomma till de som hört av sig till dig.
Servicepolicyn hittar du under Policys på den här sidan.
Svar:
Serviceenheten/servicecenter ger internt stöd inom många områden, bland annat när det rör abonnemang, skrivare, fastigheter, it-system och olika beställningar.
Svar:
Här kan du läsa hur du får tillgång till medarbetarsidorna på nacka.se.
Svar:
Här kan du läsa mer om friskvård och förmåner som medarbetare i Nacka kommun.
Svar:
Här hittar du information om mutor, jäv, representation och bisyssla (policys).
Sidan uppdaterades: