Deltagande på distans ska betraktas som ett komplement till fysiska möten, när särskilda skäl föreligger. Det är ordföranden som avgör om deltagande på distans ska medges. Ordinarie ledamöter prioriteras före ersättare.
Ledamot eller ersättare som önskar delta på distans ska senast fem dagar i förväg anmäla detta till sekreteraren i kommunstyrelsen eller nämnden. Ordföranden avgör om närvaro får ske på distans samt om ledamot ska få delta på distans även om det meddelats med kortare varsel än fem dagar.
I Nacka kommun använder vi en lösning för säkra videomöten som heter Compodium, och du ska använda dig av din läsplatta (iPad) som du fått från Nacka kommun när du ansluter på distans.
OBS! För att kunna delta på distans krävs att du som deltagare också har BankID, som är den verifieringsmetod som används för inloggning till Compodium.
Här finns den tekniska beskrivningen för hur du ansluter till vår säkra videolösning för nämndmöten.
Under förutsättning att ditt deltagande på distans medges har du som förtroendevald följande ansvar inför och under sammanträdet:
Kontakta Servicecenter. Vi har öppet klockan 07.30-16.30 måndag till fredag, via telefon 08-718 92 50 eller vid vår servicedisk.
Sidan uppdaterades: