Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Tips för möten på distans

Det här är bra att tänka på när man deltar i digitala möten, som mötesledare eller som deltagare.

Alla som deltar i mötet bör tänka på att:

  1. Vara i god tid och tänka på vad mötet ska leda till för oss och de vi är till för
  2. Vara väl pålästa och förberedda
  3. Ta gemensamt ansvar för resultatet av mötet
  4. Ha lösningsfokus och tänka framåt
  5. Hålla oss till agendan
  6. Prata kortfattat och använda chattfunktionen
  7. Bidra till energin under mötet
  8. Lyssna in samtliga och låta alla komma till tals
  9. Vara lite mer empatiska än vanligt
  10. Komma ihåg att det är extra viktigt att ge varandra positiv feedback och konstruktiva förslag framåt

Beroende på om du ska leda ett digitalt möte eller delta, finns ytterligare bra tips för dig att tänka på här:

Sidan uppdaterades: