Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Stöd för medarbetare

Som medarbetare i Nacka kommun berörs du dagligen av digitalisering och IT på olika sätt. Till exempel behöver vi alla förhålla oss till områden som IT-säkerhet och informationssäkerhet i vårt dagliga arbete. Vi behöver också alla följa utvecklingen och bygga på vår kompetens på områden som rör digitalisering, så att vi som kommun kan se till att vi nyttjar digitalisering till dess fulla potential.

Är du chef och ansvarar för dina medarbetares digitala arbetsmiljö behöver du dessutombeställa och följa upp de IT-tjänster ni behöver för ert dagliga arbete.

Här har vi samlat information och stöd för att du som medarbetare ska kunna jobba smart digitalt!

Senaste nytt inom digitalisering

Rekordsnabba beslut inom bygglov - fler automatiserade beslut

I Nacka kommun fortsätter utvecklingen inom automatiserat beslutsfattande genom att nu låta en robot fatta beslut i ytterligare tre ärendekategorier. Därmed fattas automatiserade beslut i e-tjänster inom fem vanliga ärendetyper, vilket medför att 26% av besluten kan fattas på bara några minuter, istället för att ta dagar eller veckor.

”Datadriven Kommun" igång: Projekt för Nackas framtid

Nu tar vi ett stort steg mot framtidens Nacka. Idag har upphandlingen av en BI-partner (Business Intelligence-partner) publicerats, vilket betyder att projektet "Datadriven kommun" kan starta på riktigt. Detta är en viktig satsning som ska hjälpa oss att använda data på ett smartare sätt för att fatta bättre beslut och förbättra servicen till dig som bor i Nacka.

Sidan uppdaterades: