Svar:
Enligt leverantörerna för båda systemen fungerar apparna parallellt.
Svar:
Ja, så småningom när Nattpatrullen också börjar med mobil återrapportering. Kvittensmärket följer kunden.
Tills dess att nattpatrullen går in i Phoniro kommer det finnas två märken hos kunderna. De är märkta olika och mobiltelefonen känner av om man håller det mot fel märke. Det kan därför inte bli en felaktig registrering på ett annat företag.
Svar:
Kvittensmärken finns att hämta hos Servicecenter i Nacka stadshus.
De kan också skickas med post, kontakta i så fall service@nacka.se.
Svar:
Det finns inga tester med ParaGå och Phoniro Care för Android på samma telefoner och därmed inga garantier på att det fungerar.
Vår rekommendation är därför att inte använda Paragå och/eller Lifecare Mobil Hemtjänst tillsammans med Phoniro Care för Android på en och samma telefon.
Svar:
NFC-tagg är en annan benämning på kvittensmärke, alltså det klistermärke som anordnaren sätter hos kunden och som omsorgspersonalen använder för att med en app i mobiltelefonen logga in och logga ut vid besöket. Märket är 3,8 cm i diameter.
Svar:
Om kunden saknas i Phoniro Care kan man kontrollera att beställningen är bekräftad på rätt sätt i combine och att alla insatser är grovplanerade. Supporten kan hjälpa till med felsökning och rättning.
Svar:
Anställda kan dela på mobiltelefoner så länge de inte arbetar samtidigt. Inloggningen i appen är personlig. Hur många mobiltelefoner ni behöver köpa in beror på hur många av era anställda som är i tjänst samtidigt.
Svar:
Om kunden avslutas ska kvittensmärket tas bort och avregistreras i Phoniro.
Svar:
Phoniro Care- appen klarar sig på 1GB, men tänk på att om du använder andra appar som nyttjar mobil datatrafik, eller hämtar hem uppdateringar till appar och operativsystem över mobilnätet så kommer det påverka mängden datatrafik som nyttjas.
Fråga:
Svar:
Telefonerna som är listade är de som leverantören har testat, ger support på och garanterar att de fungerar. se kompatibla telefoner
Svar:
Klistermärket, det vill säga NCF-taggen följer kunden.
Kvittensmärket är personligt för kunden och kan sitta kvar om kunden byter anordnare. Vare sig den gamla eller nya anordnaren behöver göra något i Phoniro Care.
Sidan uppdaterades: