Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

FAQ-Handhavande

36

Vad gör anordnaren om kunden inte accepterar att Kvittensmärket klistras upp?


Svar:

I första hand är det anordnarens uppdrag att försöka ta dialogen med kunden och hitta en möjlig lösning. Om det absolut inte går, kontaktar anordnaren kundens biståndshandläggaren i Nacka kommun som då får ta dialog och beslut om hur det kan hanteras.

Fick du svar på din fråga?
32

Det är svårt att hitta kunden i listan, eftersom appen visar alla kundens förnamn och mellannamn.


Svar:

En justering finns med i leverantörens planer för framtida uppdateringar. Tips: sök efter kunden med hjälp av efternamnet, om det är svårt att hitta i listan.

Fick du svar på din fråga?
30

Vad händer om man registrerar fel insats i mobiltelefonen?


Svar:

Det går att justera manuellt i Phoniro Care i efterhand, eller i appen under pågående arbetspass.

Fick du svar på din fråga?
25

Hur kommer beställningen/ beslutet se ut när kund har växelvård, det ska ju bli rätt i Phoniro?


Svar:

Kunder som både har växelvård o hemtjänst beviljade kommer att synas i Phoniro. Som anordnare får ni information från kundens biståndshandläggare om kunden har växelvård (denna rutin är oförändrad i samband med införandet av mobil återrapportering). I Phoniro kan ni inte se beviljade insatser som utförs av andra anordnare. Som hemtjänstanordnare återrapporterar ni den tid ni utför hos kunden när kunden inte är på växelboende.

Fick du svar på din fråga?
19

Vad ska omvårdnadspersonalen göra när en kund saknas i Phoniro-appen?


Svar:

Om kunden finns i Phoniro Care men inte i Phoniro-appen kan man tvinga en uppdatering av kundlistan genom att trycka på kugghjulet i appen och därefter välja Uppdatera information om brukare.

Fick du svar på din fråga?
6

Kommer vi kunna dokumentera i Phoniro?


Svar:

Det finns en anteckningsfunktion i appen som är avsedd för praktiska noteringar om avvikelser som rör besöket hos kund. Till exempel varför en insats tagit längre tid än vad som var beställt eller om en insats som inte var beställd har utförts. Inga journalanteckningar i form av social dokumentation får göras i appen i eller i Phoniro Care (webbgränssnittet)

Fick du svar på din fråga?
0

Ska insatserna registreras en i taget hos kunden, det vill säga: måste personalen använda mobilappen mellan till exempel dusch och frukost?


Svar:

Nej, alla insatser hos kunden registreras samtidigt, före utloggning.

Fick du svar på din fråga?

Sidan uppdaterades: