Tack för att du kontaktar oss! Nacka kommun ser dina frågor och synpunkter som en hjälp att förbättra och utveckla vår verksamhet. Vårt mål är att ta hand om frågor och synpunkter så snabbt som möjligt och att rätta till eventuella fel som har uppstått.
Allmänna frågor och synpunkter till kommunen:
Felanmälan och synpunkter gällande utemiljön:
Använd gärna vår app tillsammans med mobilens platstjänster så blir det enklare att ange vilken plats i Nacka ditt ärende handlar om. Klicka på din typ av mobil för att ladda ner appen direkt: iphone, android
Felanmälan och synpunkter gällande avfall eller vatten:
Felanmälan av kommunens bostäder och lokaler:
När du gör en felanmälan eller lämnar en synpunkt registreras det som ett ärende och du kan fylla i dina personuppgifter. Det går att vara anonym, men då har vi ingen möjlighet att återkomma med svar eller ställa kompletterande frågor som ibland behövs för att kunna hantera ditt ärende. Det du skriver till kommunen kan komma att diarieföras och bli offentlig handling.
De personuppgifter du lämnar i samband med att du felanmäler eller lämnar en synpunkt i formulären ovan kommer att behandlas i enlighet med dataskyddsförordningen.
Läs mer om hur Nacka kommun behandlar personuppgifter.
För en snabbare handläggning anmäl ett fel per ärende. Ange alltid adress eller sätt gärna en punkt i kartan där felet föreligger (adress skapas). Bifoga gärna bilder, då det underlättar och påskyndar handläggningstiden.
Om du vill dra tillbaka din anmälan eller har frågor, kontakta info@nacka.se
Läs mer om hur ett ärende hanteras i kommunen
Besöksadress: Nacka stadshus, Granitvägen 15
Telefon: 08-718 80 00
E-post: info@nacka.se
Sms: 716 80 (för enkla frågor och felanmälan)
Fax: 08-718 9115
Kommunal information och hjälp att använda våra e-tjänster finns på kommunens alla bibliotek.
E-tjänster och blanketter