På Nacka.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder nödvändiga kakor. Läs mer om kakor
Vill du göra inställningar och acceptera delar av kakorna?
Hantera kakor
Nacka kommun ansvarar för att skapa och driva trygghetspunkter inom sitt geografiska område. Syftet med en trygghetspunkt kan variera beroende på situation, men gemensamt är att den öppnas snabbt så att de som behöver stöd vet vart de kan vända sig och vad de kan få hjälp med.
På trygghetspunkterna kommer det bland annat att finnas utrustning för kommunikation, mobilladdare, första-hjälpen material, ficklampor, vatten och filtar.
Utöver de beslutade trygghetspunkterna finns även informationspunkter. I en krissituation är Nackas sex bibliotek informationspunkter, dit alla Nackabor kan vända sig för att få information om de vanliga kanalerna inte fungerar som de ska. Vänd dig till biblioteket om kommunens webbplats, sociala medier eller nätverksuppkoppling är ur funktion.
Trygghetspunkterna kommer att finnas på följande platser:
Om det blir aktuellt att öppna en trygghetspunkt används Nacka kommuns vanliga informationskanaler: nacka.se och sociala medier och alltid genom att skyltar sätts upp utanför den aktuella trygghetspunkten. Om dessa kanaler inte fungerar kan information gå ut via radions P4 Stockholm eller spridas på anslagstavlor och i kommunens olika verksamheter.
Sidan uppdaterades: