Anmälan om e-faktura gör du via din internetbank. Anmälningssidan kan se olika ut beroende på vilken internetbank du har. Om du inte vet hur du ska komma till anmälningssidan, kontakta din bank.
På anmälningssidan ska personnummer, namn, kundnummer och e-postadress registreras.
Alla fakturor som skickas från Nacka kommun distribueras som en elektronisk faktura till din internetbank.
Ja, det går bra att betala fakturan åt din maka/make eller annan person. Du måste på anmälningsblanketten även fylla i denna fakturamottagares personnummer, kundnummer och namn.
Du loggar in på din internetbank, granskar fakturan och godkänner den. Fakturan betalas sedan automatiskt på förfallodagen.
Kontakta den person som står som referens på fakturan. Gå sedan in på internetbanken och sätt status "reglerad" på fakturan. (Det kan stå olika status beroende på bank.) E-fakturan kommer då att finns i historiken bland reglerade fakturor.
Ja, du kan ansöka om att dina e-fakturor betalas med autogiro. En e-faktura som betalas via autogiro kommer till din internetbank och behöver inte godkännas utan betalas automatiskt på förfallodagen.
Läs om hur du ansöker om autogiro
Du avanmäler via din internetbank. Sidan ser olika ut beroende vilken bank du använder.
Gör en avanmälan i din gamla bank. Anmäl dig sedan i din nya bank på vanligt sätt.
Om du har frågor, hjälper vi gärna till. Du når oss på telefonnummer 08-718 80 00 eller e-post ekonomisupport@nacka.se
Sidan uppdaterades: