I måndags besökte Maria Campbell, avfallsplanerare på Nacka vatten och avfall och Annmarie Palm, service- och kundbemötandedirektör, kretsloppscentralen i Boo för att diskutera bemötande och kundvård tillsammans med personalen.
– Kretsloppscentralen är ett utmärkt ställe att möta Nackaborna på, säger Annmarie Palm, service- och kundbemötandedirektör i Nacka kommun. På hennes initiativ går alla anställda, över 4000 personer, en utbildning i bemötande. Även de kommunala bolagen och leverantörer har möjlighet att gå denna utbildning. Nacka kommun är en serviceorganisation där bemötande är en del av varumärkesarbetet, vilket påverkar både interna och externa relationer. Kommunen strävar efter att alltid erbjuda ett stabilt och bra bemötande.
På bilden syns från vänster Joakim Sanden, medarbetare på Boo kretsloppcentral, Annmarie Palm, service- och kundbemötandedirektör, Maria Campbell, avfallsplanerare samt Sireh Yaya Jallow, arbetsledare.
– Alla som kommer till Boo kretsloppscentral vill göra rätt, och det är vår utgångspunkt, säger arbetsledare Sireh Yaya Jallow och hans kollega Joakim Sandén. Första intrycket är jätteviktigt. Om någon är på dåligt humör, var extra vänlig tillbaka. Beröm det du vill se mer av, tipsar de.
Här kan du svara på fyra frågor om ditt besök på kretsloppcentralen.
Även kretsloppscentralerna i Östervik och Älta har fått, eller kommer få ett besök för att prata kundnöjdhet och bemötande inom kort.
Nacka vatten och avfall genomför årligen en kundnöjdhetsundersökning med frågor till Nackaborna om hur kretsloppscentralerna fungerar. Frågorna handlar om närhet, öppettider, framkomlighet, skriftlig information, hur rent det är samt personalens servicekänsla och kunnighet.
När man jämför nationellt har kretsloppscentralerna i Älta, Östervik och Boo fått höga betyg sedan kundundersökningen startade 2020, inte minst för att det är rent och snyggt och att personalen är kunnig och serviceinriktad.
– Vi är mycket stolta över våra kretsloppscentraler och de höga betyg vi fått i vår årliga kundnöjdhetsundersökning. Vi strävar dock alltid efter att bli bättre och vill erbjuda bästa möjliga service och hålla våra anläggningar i fint skick för Nackaborna säger Maria Campbell, avfallsplanerare på Nacka vatten och avfall.
Sidan uppdaterades: