Genom att vara aktiva i sociala medier når vi ut bredare och snabbare och det är också ett bra sätt för oss att ha en dialog med våra invånare.
Nedan hittar du en lista på Nacka kommuns officiella konton i sociala medier, som bevakas under kontorstid på vardagar.
Nacka kommun (vilande konto)
Nacka stad (vilande konto)
Många skolor och fritidsgårdar har egna sociala kanaler, de kan du hitta på respektive skolas och fritidsgårds sida här på webben.
Tänk på att hålla god samtalston och respektera varandra, tillsammans skapar vi samtalsklimatet. Observera att dina kommentarer och/eller dina meddelanden som du skriver till kommunen i sociala medier blir en allmän handling och kan komma att diarieföras.
När du använder sociala medier för att komma i kontakt med oss, så överförs informationen samt personuppgifter alltid till tredje part (företaget/organisationen som driver sociala mediekanalen). Skicka inte känslig information, till exempel personuppgifter, via våra sociala medier. För sådana ärende gäller vanlig e-post (info@nacka.se), telefon (08 718 80 00) eller brev.
Frågor av mer politisk karaktär ställs med fördel direkt till de förtroendevalda. Du hittar förtroendevalda politker här.
Om vi bedömer att din kommentar strider mot nedanstående regler tas det bort:
Personer som upprepade gånger bryter mot kommenteringsreglerna kommer att blockeras.
Kommunikationsstaben har övergripande ansvar över kommunens sociala medier. Du kan nå oss via mejl på: kommunikation@nacka.se.
Information om Nacka kommuns behandling av personuppgifter finns här.
Sidan uppdaterades: